Leader Academy

Dvojročný, modulárny program rozvoja lídrov pre riaditeľov škôl, stredný manažment, vedúcich pracovníkov a budúcich lídrov.
Cieľom programu je, aby sa účastníci stali uvedomelými a efektívnymi lídrami, ktorí dokážu strategicky riadiť svoju inštitúciu a inšpirovať svoj tím.

Podrobnosti nižšie

Čo ponúka program?

Okamžitý prínos

Sebavedomejšie rozhodovanie

Efektívnejšia komunikácia

Lepšie vedenie tímu

Konštruktívne riešenie konfliktov

Dlhodobý rozvoj

Strategické líderské myslenie

Inovatívna organizačná kultúra

Udržateľné riadenie zmien

Inšpiratívna líderská prítomnosť

Podpora

Individuálny mentoring/koučing

Praktické nástroje a metódy

Odborná komunita a sieť kontaktov

Priebežná spätná väzba a rozvoj

Ako to prebieha?

Štruktúra

2 roky (120 hodín)

6 modulov ročne (10 hodín/modul)

Individuálna podpora vo forme executive koučing/mentoring pre vedúcich (10–15 hodín/rok)

Certifikát

Jednotlivé roky je možné absolvovať samostatne – momentálne je otvorený prvý ročník, ktorý sa ukončuje samostatným certifikátom.*

* Podmienky získania certifikátu sú účasť na 75% modulov jednoročného vzdelávania a absolvovanie 10 koučovacích stretnutí.

Opis modulov

V nasledujúcej časti sú uvedené podrobné opisy jednotlivých modulov programu.

1. rok: Základy a úvod do líderstva

1. Riaditeľ vs. líder

Cieľ: Pochopiť rozdiel medzi formálnou riadiacou funkciou a skutočným líderským vplyvom.

Účastníci naučia sa rozlišovať medzi riaditeľom, ktorý vykonáva iba administratívne úlohy, a skutočným lídrom, ktorý inšpiruje a prináša zmeny.

Oboznámia sa so základmi strategického myslenia, aby dokázali plánovať v dlhodobej perspektíve a prekračovať rámec každodenných operatívnych úloh.

Rozvoj sebapoznania a sebaregulácie im pomôže vedome formovať vlastné líderské správanie a reakcie.

Osvojenie si základných komunikačných zručností im umožní efektívnejšie budovať vzťahy so spolupracovníkmi, zatiaľ čo techniky motivácie a inšpirácie im dajú nástroje na podnecovanie tímu k vyššiemu výkonu.

Vytváranie líderskej prítomnosti posilní ich prirodzenú autoritu a dôveru v očiach okolia.

2. Základy riadenia zmien

Cieľ: Osvojiť si nástroje plánovania, komunikácie a realizácie zmien.

V tomto module sa účastníci naučia, ako úspešne zavádzať a riadiť zmeny vo svojej organizácii. Získajú zručnosti strategického plánovania zmien, aby vedeli premyslene a krok za krokom navrhovať transformačné procesy.

Identifikácia odporu im pomôže rozpoznať a riešiť prekážky, ktoré môžu stáť v ceste zmenám. Rozvoj systémového myslenia im umožní vnímať organizáciu ako celok a pochopiť, ako zmeny v jednej oblasti ovplyvňujú ostatné časti.

Efektívna komunikácia zmien ich naučí presvedčivo prezentovať potrebu a prínosy zmien svojim spolupracovníkom. Krízový manažment ich pripraví na to, aby dokázali rýchlo a účinne rozhodovať aj v nečakaných situáciách.

3. Učiaca sa organizácia

Cieľ: Oboznámiť sa a uplatniť päť disciplín učiacej sa organizácie v školskom prostredí.

Počas tohto modulu účastníci získajú poznatky o tom, ako vytvoriť organizačnú kultúru, ktorá motivuje všetkých členov k neustálemu učeniu a rozvoju. Prehĺbením systémového myslenia lepšie porozumejú vzájomným súvislostiam a interakciám vo fungovaní svojej organizácie.

Oboznámia sa s technikami tvorby spoločnej vízie, vďaka ktorým dokážu sformulovať inšpirujúci obraz budúcnosti, za ktorým sa zjednotí celý kolektív.

Rozvoj tímovej spolupráce im pomôže budovať efektívne formy kooperácie, kde každý člen prispieva k dosahovaniu spoločných cieľov.

Osvojením si tvorby organizačnej diagnostiky získajú objektívny obraz o silných stránkach a oblastiach rozvoja svojej inštitúcie.

4. Sebapoznanie a líderský štýl

Cieľ: Prehĺbiť líderské sebapoznanie a formovať autentický líderský štýl.

Účastníci na hlbšej úrovni spoznajú sami seba ako lídrov a získajú možnosť formovať svoj vlastný autentický štýl vedenia.

Rozvoj sebapoznania a sebareflexie im umožní vedome analyzovať svoje silné stránky, oblasti na zlepšenie a svoj líderský vplyv. Oboznámenie sa so štýlmi vedenia a
situačným prístupom im pomôže voliť vhodné stratégie podľa okolností.

Rozvoj zručností autenticity a budovania dôvery podporí
úprimné, dôveryhodné vzťahy so spolupracovníkmi a prispôsobovanie správania úrovni rozvoja ľudí i náročnosti úloh.

Základy self-manažmentu (priority, energia, hranice, osobné rituály) posilnia konzistentnosť a sebadisciplínu; stress-manažment prinesie prevenciu preťaženia a techniky jeho zvládania. Konflikt-manažment naučí rozpoznať typy konfliktov a viesť konštruktívny dialóg, deeskalovať napätie a hľadať win-win riešenia.

5. Rozvoj organizácie a hodnotenie

Cieľ: Naučiť sa diagnostikovať inštitúciu a pripravovať rozvojový plán.

Ako vypracovať komplexnú diagnostiku fungovania svojej organizácie a ako naplánovať cielené rozvojové programy. Osvojením si tvorby organizačnej diagnostiky budú schopní objektívne a systematicky identifikovať silné a slabé stránky svojej inštitúcie.

Zoznámia sa s metodikou zabezpečovania kvality, ktorá im pomôže budovať systémy zaručujúce trvalo vysokú úroveň poskytovaných služieb.

Techniky sebahodnotenia im umožnia pravidelne monitorovať a vyhodnocovať vlastný výkon aj výkonnosť organizácie. Rozvoj zručností v stanovovaní cieľov a ich meraní ich naučí formulovať jasné, merateľné ciele a sledovať ich napĺňanie.

Vytváranie cyklov neustáleho rozvoja im pomôže zaviesť model fungovania, ktorý zabezpečí trvalú obnovu a rast organizácie.

6. Praktická syntéza a rozvoj kľúčových zručností

Cieľ: Integrovať poznatky získané počas roka a prehĺbiť kľúčové zručnosti.

Záverečný modul prvého roka ponúka príležitosť prepojiť a hlbšie osvojiť vedomosti a skúsenosti získané v predchádzajúcich moduloch. Rozvoj integratívneho myslenia im umožní komplexne vnímať a riešiť zložité líderské výzvy.

Dosiahnutie majstrovskej úrovne v komunikácii a poskytovaní spätnej väzby im pomôže zdokonaliť interpersonálne zručnosti a efektívnejšie komunikovať v rôznych situáciách.

Osvojenie si riešenia komplexných problémov im umožní nachádzať účinné riešenia aj v mnohovrstvových, komplikovaných situáciách.

Rozvoj zručností v oblasti vedenia tímu a spolupráce im poskytne schopnosť ešte lepšie motivovať a koordinovať kolegov pri dosahovaní spoločných cieľov.

Vypracovanie osobného rozvojového plánu im pomôže vedome a cielene naplánovať ďalší postup vo vlastnom líderskom raste.

6. Budovanie efektívneho tímu a lídovanie

Cieľ: Prehĺbiť schopnosť identifikovať slabé miesta procesov a tímu, nastaviť akčné kroky a udržať vysoko efektívny tím pomocou motivácie a angažovanosti.

Účastníci získajú praktické poznatky o fázach a princípoch budovania tímu. Pomocou rýchleho mapovania procesov určia zdroje neefektívnosti (duplicitné kroky, nejasné zodpovednosti, problémy s odovzdávaním informácií) a pripravia zoznam zlepšení.

V časti o spolupráci využijeme napr. Belbinovu typológiu a praktické stratégie, ako spolupracovať s rôznymi osobnostnými typmi. Tím budeme vnímať ako dynamickú jednotku – čo zvyšuje výkon (zmysel, autonómia, majstrovstvo, psychologická bezpečnosť) a čo ho znižuje. Využijeme aj ďalšie manažérske matice a modely.

Prepojíme motiváciu, hodnotenie výkonu a plánovanie, vysvetlíme vznik a úbytok angažovanosti.

2. rok: Prehĺbenie a majstrovstvo

1. Osobný rozvoj lídra

Cieľ: Vypracovať dlhodobý plán osobného a profesionálneho rozvoja.

Prvý modul druhého roka sa zameriava na osobný rozvoj lídra a pomáha účastníkom vedome a udržateľne budovať svoju kariérnu dráhu.

Vďaka pokročilému sebapoznaniu a sebareflexii hlbšie spoznajú vlastné motivácie, hodnoty a ciele.
Osvojenie si hodnotovo orientovaného vedenia im umožní zosúladiť osobné presvedčenia s líderskou praxou, čím sa stanú autentickejšími a efektívnejšími lídrami.

Strategické plánovanie kariéry ich podporí v dlhodobom uvažovaní o profesionálnom raste a v cielenej kariérnej príprave.

Rozvoj odolnosti a riadenia stresu ich naučí, ako zostať účinnými a vyrovnanými aj v meniacich sa a stresujúcich situáciách.

Budovanie udržateľnej motivácie im pomôže nájsť vnútorné hnacie sily, ktoré im dlhodobo udržia líderskú energiu a angažovanosť.

2. Majstrovstvo komunikácie

Cieľ: Osvojiť si pokročilé komunikačné a presviedčacie techniky.

Účastníci ďalej rozvinú svoje komunikačné zručnosti, aby dokázali účinne nadväzovať kontakty a uplatňovať vplyv v každej situácii.

Osvojením si asertívnej komunikácie sa naučia vyjadrovať svoje stanoviská rozhodne, no s rešpektom, pričom budú chrániť vlastné aj cudzie záujmy. Získajú schopnosť viesť náročné rozhovory tak, aby citlivé témy premenili na konštruktívny dialóg.

Techniky presviedčania a ovplyvňovania im umožnia eticky podnecovať spolupracovníkov k správnym rozhodnutiam a riešeniam.

Rozvoj zručností riešenia konfliktov ich pripraví na premenu rozdielnych názorov na konštruktívnu spoluprácu.

Vedomé využívanie neverbálnej komunikácie im pomôže zefektívniť a obohatiť každodenné komunikačné situácie.

3. Základy koučingu pre lídrov

Cieľ: Integrovať koučingové techniky do každodennej líderskej práce.

Počas tohto modulu účastníci získajú zručnosti, ako uplatňovať koučingový prístup a techniky vo svojej líderskej praxi, aby efektívnejšie rozvíjali svojich spolupracovníkov. Osvojením si koučingového myslenia sa naučia presúvať pozornosť od problémov k riešeniam a rozvoju.

Rozvoj pokročilých techník kladenia otázok im pomôže formulovať otázky, ktoré podnietia zamestnancov k premýšľaniu a k nachádzaniu vlastných riešení.

Zdokonalením aktívneho počúvania lepšie porozumejú myšlienkam a pocitom svojich spolupracovníkov.

Osvojenie si vedenia rozvojových rozhovorov im umožní pravidelne poskytovať konštruktívnu spätnú väzbu, ktorá podporí skutočný profesionálny rast.
Rozvíjaním schopností odhaľovať a podporovať potenciál kolegov budú vedieť identifikovať a rozvíjať skryté schopnosti a talenty každého člena tímu.

4. Riadenie talentov a plánovanie nástupníctva

Cieľ: Identifikovať, rozvíjať a dlhodobo udržať talenty.

Účastníci získajú poznatky, ako vybudovať účinný systém riadenia talentov vo svojej organizácii, ktorý zabezpečí obsadenie kľúčových pozícií a kontinuitu fungovania. Osvojením si strategického plánovania ľudských zdrojov budú schopní dlhodobo premýšľať o personálnych potrebách a možnostiach rozvoja organizácie.

Rozvoj zručností identifikácie talentov im pomôže rozpoznať spolupracovníkov s výnimočným potenciálom, ktorí si zaslúžia špeciálnu pozornosť.

Osvojenie si plánovania rozvojových programov im umožní vytvárať personalizované kariérne cesty pre talentovaných zamestnancov.

Plánovanie nástupníctva im poskytne nástroje na zabezpečenie pripravených náhradníkov pre všetky kľúčové pozície.

Formovanie organizačnej kultúry im pomôže vytvoriť pracovné prostredie, ktoré priťahuje a udržiava najlepších odborníkov.

5. Strategické myslenie a inovácie

Cieľ: Vytvoriť dlhodobé strategické myslenie a kultúru inovácií.

Počas tohto modulu účastníci nadobudnú schopnosť pokročilého strategického myslenia a inovačného vedenia, aby vedeli svoju organizáciu úspešne navigovať medzi budúcimi výzvami.

Osvojením si strategického plánovania a tvorby vízie sa naučia formulovať inšpirujúce a realizovateľné dlhodobé, strednodobé a krátkodobé ciele pre svoju inštitúciu.

Riadenie inovácií im pomôže vytvárať prostredie, ktoré podporuje kreatívne myslenie a rozvoj nových riešení.

Osvojenie si techník kreatívneho riešenia problémov im umožní uplatňovať netradičné prístupy pri zvládaní výziev.

Rozvoj budúcnostne orientovaného myslenia ich pripraví na identifikáciu očakávaných trendov a na prípravu organizácie na potreby budúcnosti.

Riadenie zmien im poskytne nástroje na sebavedomé vedenie organizácie počas akýchkoľvek transformačných procesov.

6. Záverečná integrácia a tvorba vízie

Cieľ: Integrovať dvojročné vzdelávanie a vytvoriť osobnú líderskú víziu.

Záverečný modul programu ponúka účastníkom príležitosť zhrnúť a integrovať vedomosti a zručnosti nadobudnuté počas dvojročného procesu a zároveň sformulovať vlastnú líderskú víziu.

Rozvoj holistického prístupu k vedeniu im umožní vnímať a riadiť všetky aspekty líderskej práce ako jednotný celok.

Tvorba osobného poslania a vízie im pomôže jasne definovať, akým lídrom chcú byť a aký vplyv chcú mať na svoju organizáciu i širšie prostredie.

Osvojenie si inšpiratívnej komunikácie im poskytne schopnosť presvedčivo a nadšene odovzdať svoju víziu ostatným.

Vypracovanie dlhodobej stratégie sebarozvoja zabezpečí, aby pokračovali v osobnom a profesionálnom raste aj po ukončení programu. Rozvoj schopnosti katalyzovať zmenu ich pripraví na to, aby sa stali hybnou silou pozitívnych zmien vo vlastnej organizácii aj v širšom spoločenskom kontexte.

Leader Akadémia je investíciou do budúcnosti lídrov!

Prihláste sa teraz a zabezpečte si miesto v programe Leader Academy.
Termín na prihlásenie: 20. október 2025.
Registrácia
Termíny vzdelávania pre slovensku skupinu
  • 24. október
  • 21. november
  • 12. december
  • 24. január
  • 6. február
  • 15.–17. apríl (posledný termín ešte nie je definitívny).

Organizátor si vyhradzuje právo na zmenu termínov.

Miesto konania:

Komárno

Spôsoby platby

Poplatok za vzdelávací program a coaching službu na jeden školský rok:

  • Poplatok za vzdelávanie: 1 500 EUR (s DPH)
  • Poplatok za executive coaching: 1 000 EUR (s DPH, 10–15 stretnutí počas školského roka)

Celková cena programu: 2 500 EUR s DPH na jeden školský rok.

Možnosť platby aj v splátkach: 2-krát alebo 4-krát.

Záväzné prihlasovanie

Po vyplnení prihlášky vám zašleme potvrdenie a podrobné informácie o ďalšom postupe.

Leader Academy sa realizuje v odbornej partnerskej spolupráci s firmou Educon.